Tato webová stránka používá soubory cookies

Ano, i naše stránky používají soubory cookies. Některé z nich jsou pro provoz stránek nezbytné, o těch dalších se můžete rozhodnout sami. Díky povolení cookies Vám budeme moct zprostředkovat plný zážitek z využití našich služeb bez zbytečného klikání navíc. Více o zpracovávání osobních údajů prostřednictvím souborů cookies se dozvíte v naší Cookie Policy.

Nastavení Povolit vše

Podrobné nastavení

i
Tato webová stránka používá soubory cookies:
Respektujeme Vaše právo na soukromí, a proto se můžete rozhodnout, že některé soubory cookies nebudete akceptovat. Zde si můžete nastavit, které cookies si přeje ukládat a které nikoliv. Nastavení můžete kdykoliv změnit. Více o zpracovávání osobních údajů prostřednictvím souborů cookies se dozvíte v naší Cookie Policy.
i
Nutné (základní) cookies
vždy aktivní
Zajištění funkčnosti Internetových stránek: Vaše osobní údaje nám pomáhají, aby využívání Internetových stránek umožnilo základní funkce jako např. přístup k zabezpečeným sekcím Internetových stránek, navigace sekcí Internetových stránek, rychlé načtení obsahu sekcí Internetových stránek či ověření uživatele. Bez zpracování těchto údajů, které jsou pro tento účel nezbytné, nemohou Internetové stránky správně fungovat.
i
Statistické cookies
Statistika a analýza chování uživatele: Vaše osobní údaje jsou využity pro vytváření statistik, sledování a analýzu chování uživatele na Internetových stránkách. Na jejich základě mohou být vytvářeny anonymizované reporty.
i
Marketingové cookies
Oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi:Vaše osobní údaje jsou použity pro informování o službách společnosti Glenmark a jiných subjektů, odebíraní novinek, akcích atd. Některé osobní údaje mohou být použity i pro cílení výše uvedených sdělení. Vaše osobní údaje jsou v nezbytném rozsahu dále použity pro zajištění provázanosti Internetových stránek se sociálními sítěmi a možnost sdílení obsahu jejich prostřednictvím.
Uložit nastavení Odmítnout volitelné Povolit vše

Obchodní podmínky společnosti

Dype s.r.o.
se sídlem Dype s.r.o., Pernerova 676/51​, Karlín, 186 00 Praha 8
IČ: 050 83 401
zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze , spisová značka C 258098
k příkazní smlouvě

  1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
    1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vzájemná práva a povinnosti stran vznikající na základě smluv o poskytování služeb vymezených blíže v čl. 2.1. VOP (dále jen „Smlouva“), uzavíraných mezi společností Dype s.r.o., IČO: 05083401, sídlem Pernerova 676/51, Karlín, 186 00 Praha 8, vedené u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 258098 (dále jen „Poskytovatel“) a jejími klienty jako podnikateli (dále jednotlivě jen „Klient“). Aktuální verze VOP je vždy uveřejněna na https://dype.cz/obchodni-podminky/
    2. Smlouva musí být uzavřena v písemné formě. Za písemnou formu se považuje i jednání učiněné prostředky umožňujícími zachycení jeho obsahu a určení jednající osoby (tedy např. i prostřednictvím e-mailu). Smlouva může být uzavřena mj. přijetím nabídky Poskytovatele ze strany Klienta, anebo přijetím objednávky Klienta ze strany Poskytovatele. Přijetí návrhu na uzavření Smlouvy s dodatkem či odchylkou je vyloučeno.
  2. SLUŽBY
    1. Služby poskytované Poskytovatelem Klientovi na základě Smlouvy mohou zahrnovat zejména:
      1. vedení účetnictví, kterým se rozumí účtování o stavu a pohybu majetku a jiných aktiv, závazků a jiných pasiv, dále o nákladech a výnosech a výsledku hospodaření, a dále vedení daňové evidence;
      2. vedení mzdové agendy, kterým se rozumí vedení agendy mezd osob, kterým plynou příjmy ze závislé činnosti ve smyslu zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění, včetně agendy odvodů pojistného na zdravotní pojištění a odvodů pojistného na sociální zabezpečení u osob spadajících do českého systému sociálního zabezpečení;
      3. daňové poradenství, kterým se rozumí poskytování právní pomoci a finančně ekonomických rad ve věcech daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění podle zákona č. 523/1992 Sb., o daňovém poradenství a Komoře daňových poradců České republiky, v platném znění, jakož i ve věcech, které s uvedeným přímo souvisejí;
      4. ekonomické poradenství, kterým se rozumí zejména provádění poradenské služby v oblasti finančních záležitostí, podnikatelských aktivit, organizačních a ekonomických otázek v obchodních záležitostech, při plánování, organizaci a kontrole, v oblastí řízení apod.;
      5. (dále jen „Služby“), přičemž konkrétní sjednanou specifikaci Služeb, včetně jejich časového či množstevního rozsahu (s výjimkou případů, kdy je cena Služeb sjednávána v závislosti na čase stráveném poskytováním Služeb či dle počtu realizovaných položek), musí obsahovat Smlouva jako svou povinnou náležitost. Služby jsou poskytovány pouze v rámci České republiky a zastupování je možné jen před českými orgány veřejné moci. Podrobnosti k některým druhům Služeb stanoví příloha č. 1 těchto VOP.
    2. Služby mohou být poskytovány jako jednorázové či pravidelné, přičemž ohledně pravidelných Služeb může být Smlouva uzavřena na dobu určitou či neurčitou. Zúčtovacím obdobím je v případě sjednání pravidelných Služeb kalendářní měsíc. Případně nevyčerpaný sjednaný časový a množstevní rozsah pravidelných Služeb, jejichž cena je sjednána v paušální výši za kalendářní měsíc, se nepřevádí do dalšího zúčtovacího období.
    3. Poskytovatel prohlašuje, že disponuje veškerými oprávněními nezbytnými k poskytování Služeb, zejména, že je osobou oprávněnou k poskytování daňového poradenství ve smyslu ustanovení § 3 odst. 6 zákona č. 523/1992 Sb., o daňovém poradenství a Komoře daňových poradců České republiky. Poskytovatel poskytuje daňové poradenství pomocí daňových poradců zapsaných v seznamu daňových poradců vedeným Komorou daňových poradců České republiky.
  3. PRÁVA A POVINNOSTI POSKYTOVATELE
    1. Poskytovatel poskytuje Služby s odbornou péčí, v zájmu Klienta a v souladu se závaznými právními a stavovskými předpisy.
    2. Poskytovatel se při poskytování Služeb řídí, v mezích sjednaných Služeb, pokyny Klienta, nejsou-li v rozporu s předpisy vztahujícími se na Poskytovatele, včetně stavovských. Poskytovatel se může od pokynů Klienta odchýlit, jestliže je to nezbytné v zájmu Klienta a Poskytovatel nemůže včas obdržet souhlas Klienta. 
    3. Poskytovatel upozorní Klienta na nevhodný pokyn ohledně poskytování Služeb. Jestliže Klient na pokynu trvá i přes upozornění Poskytovatele, tak ten neodpovídá za případnou újmu vzniklou Klientovi na základě splnění pokynu. Alternativně může Poskytovatel odmítnout splnění nevhodného pokynu a odstoupit z tohoto důvodu od Smlouvy. Poskytovatel vždy odmítne splnění pokynu, který by vedl k porušení právních předpisů.
    4. Poskytovatel je oprávněn poskytovat Služby pomocí externích poradců a dalších subdodavatelů (dále jen „poradci“). Poskytovatel za Služby poskytované pomocí poradců odpovídá stejně, jako by je poskytoval sám, nestanoví-li tyto VOP v konkrétním případě jinak. Poskytnutí Služeb pomocí poradce nezakládá žádný právní vztah mezi poradcem a Klientem. Klient souhlasí, že jakékoliv případné nároky související se Službami dle Smlouvy bude vznášet výlučně proti Poskytovateli, nikoli vůči poradci, s jehož pomocí byly Služby poskytnuty. Poskytovatel je povinen využívat k poskytování Služeb poradců disponujících potřebnou odborností a oprávněními.
    5. Smlouvou může být sjednáno, že Poskytovatel obstará v souvislosti s poskytováním Služeb pro Klienta a na jeho účet uzavření smlouvy umožňující užívání vybraného softwarového nástroje či on-line služby (dále jen „software třetích stran“), přičemž příslušná smlouva může být uzavřena jménem Poskytovatele či jménem Klienta (na základě zmocnění). Pro vyloučení pochybností se uvádí, že samotný software třetích stran není Klientovi poskytován Poskytovatelem jako Služba a jeho výrobci či provozovatelé nejsou subdodavateli Poskytovatele. Poskytovatel proto nenese žádnou odpovědnost za fungování a dostupnost software třetích stran a případnou újmu vzniklou Klientovi v souvislosti s jeho užíváním (např. ztrátou dat). Porušuje-li výrobce či provozovatel software třetích stran smluvní podmínky, vynaloží Poskytovatel veškeré přiměřené úsilí, aby na účet Klienta dosáhl jejich plnění. Poskytovatel má právo na zaplacení ceny Služeb spočívajících v obstarání software třetích stran a jeho správě. Náklady vynaložené na získání užívacích oprávnění software třetích stran pro Klienta jsou zahrnuty v ceně Služeb, není-li sjednáno jinak. Klient je povinen dodržovat smluvní podmínky software třetích stran.
    6. Pokud Klientem požadované termíny dodání výstupů Služeb nebyly výslovně sjednány ve Smlouvě, pak nejsou pro Poskytovatele závazné, přičemž v takovém případě platí, že Poskytovatel je povinen výstupy Služeb dodat ve lhůtě přiměřené jejich povaze (náročnosti jejich zpracování), jež běží od předání veškerých nezbytných podkladů Klientem. V případě prodlení Klienta s plněním jakýchkoliv povinností ze Smlouvy, na nichž závisí poskytování Služeb (zejména předávání podkladů), není Poskytovatel v prodlení s poskytnutím Služeb a neodpovídá za případné zmeškání jakýchkoliv lhůt Klientem.
    7. Poskytovatel dodává dokončené výstupy Služeb Klientovi způsobem sjednaným ve Smlouvě. Pokud není způsob dodání výstupů sjednán, tak je Poskytovatel dodává Klientovi způsobem umožňujícím jejich využití. Výstupy Služeb se považují za dodané Klientovi též předáním přímo třetí osobě, v jejíž prospěch byly Služby Smlouvou sjednány, případně odesláním příslušnému orgánu veřejné moci jménem Klienta na základě zmocnění. K dodání výstupů Služeb Klientovi může být využit Klientský portál.
    8. Výstupy Služeb se považují za řádně dokončené a přijaté Klientem bez výhrad, pokud Klient nevytkne Poskytovateli ve lhůtě 5 dnů od předání Klientovi jejich nesoulad se Smlouvou, anebo pokud Klient výstupy Služeb použije, podle toho, co nastane dříve. V případě, že Klient oprávněně vytkne ve lhůtě dle předchozí věty Poskytovateli nesoulad předaných výstupů Služeb se Smlouvou, pak Poskytovatel odstraní takový nesoulad ve lhůtě přiměřené jeho povaze.
    9. Pokud to povaha Služeb umožňuje, poskytuje Poskytovatel Klientovi výstupy Služeb zásadně písemně, zpravidla elektronickou formou. Výstupy Služeb poskytnuté v jiné než písemné formě (např. dílčí ústní konzultace), jakož i rozpracované písemné výstupy (drafty, pracovní verze), mají pouze orientační povahu a Poskytovatel neodpovídá za jejich správnost a úplnost.
    10. Poskytovatel není povinen aktualizovat své rady a předané výstupy Služeb s ohledem na nové skutečnosti, k nimž došlo po poskytnutí Služeb, zejména pak změny právních předpisů a judikatury, případně nová výkladová stanoviska orgánů veřejné moci.
    11. Klient je oprávněn využívat on-line klientský portál Poskytovatele (dále jen „Klientský portál“), pokud mu byl Poskytovatelem zpřístupněn, a to za předpokladu, že vysloví souhlas podmínkami jeho používání. Poskytovatel není povinen přístup ke Klientskému portálu Klientovi poskytovat, přičemž případné poskytnutí se nepovažuje za součást Služeb, ale má pouze usnadnit předávání podkladů a výstupů Služeb mezi Klientem a Poskytovatelem. V případě, že Poskytovatel Klientovi Klientský portál zpřístupnil, pak Klient bere na vědomí, že Poskytovatel negarantuje jeho nepřetržitou dostupnost a neodpovídá za jakoukoliv újmu způsobenou Klientovi jeho nedostupností.
    12. Klient bere na vědomí, že Poskytovatel je oprávněn nabízet a poskytovat své Služby osobám, které mají shodný předmět činnosti jako Klient či jejichž zájmy konkurují zájmům Klienta, ledaže poskytování Služeb v dané věci omezuje či zakazuje právní či stavovský předpis z důvodu střetu zájmů. 
  4. PRÁVA A POVINNOSTI KLIENTA
    1. Klient je povinen poskytovat Poskytovateli bez zbytečného odkladu veškerou součinnost nezbytnou k řádnému poskytování Služeb, zejména je povinen mu zřídit potřebné přístupy (např. k datové schránce, bankovnímu účtu apod.) a předávat veškeré informace a podklady nezbytné pro poskytování Služeb, jakož i oznamovat jejich změny (včetně změn užívaných identifikačních a kontaktních údajů a kontaktních osob).
    2. Klient bere na vědomí, že poskytování Služeb závisí zejména na včasném předávání veškerých nezbytných podkladů. Klient je povinen předávat Poskytovateli podklady nezbytné k poskytnutí Služeb bez zbytečného odkladu po jejich získání či vzniku, tak aby je Poskytovatel obdržel s dostatečným předstihem před termíny dodání výstupů Služeb sjednanými ve Smlouvě nebo požadovanými Klientem (které též mohou být odvislé od zákonných lhůt). Tento předstih musí být zásadně přiměřený povaze výstupů Služeb (náročnosti jejich zpracování) a nesmí být v žádném případě kratší, než orientační lhůty pro předávání podkladů Klientem uvedené v příloze č. 1 VOP. Klient bere na vědomí, že dané lhůty jsou pouze orientační a nezohledňují specifické okolnosti každého konkrétního případu a nemusí proto představovat dostatečný předstih. Platí však, že v případě nedodržení těchto lhůt je dodání výstupů Služeb ve sjednaném či požadovaném termínu možné pouze formou expresního poskytnutí Služeb ve smyslu čl. 5.6. Na expresní poskytnutí Služeb není nárok a možnost jeho sjednání závisí na aktuálních kapacitách Poskytovatele.
    3. Klient je povinen předávat Poskytovateli podklady nezbytné k poskytování Služeb v digitální podobě. Není-li způsob předávání podkladů sjednán ve Smlouvě, pak může Klient podklady předávat Poskytovateli prostřednictvím elektronické pošty. Bylo-li Smlouvou sjednáno předávání podkladů prostřednictvím on-line propojení, pak Klient bere na vědomí, že Poskytovatel negarantuje jeho nepřetržitou dostupnost a neodpovídá za jakoukoliv újmu způsobenou jeho nedostupností. Implementace on-line propojení Poskytovatelem je zpoplatněna dle platného Ceníku. V případě, že Poskytovatel Klientovi zpřístupnil Klientský portál, je oprávněn požadovat předávání podkladů prostřednictvím Klientského portálu. Poskytovatel je oprávněn odmítnout převzetí listinných podkladů k poskytování Služeb. V případě, že Poskytovatel Klientovi umožní předání listinných podkladů, pak je Klient povinen mu podklady předat pouze v kopiích a uchovávat originály listin. Poskytovatel neodpovídá za ztrátu či zničení předaných listinných podkladů. Poskytovatel neposkytuje archivační služby.
    4. Klient odpovídá Poskytovateli za správnost a úplnost předaných podkladů a informací. Poskytovatel na správnost a úplnost podkladů a informací předaných Klientem může spoléhat a není povinen ji jakkoliv prověřovat.  
    5. Klient udělí Poskytovateli bez zbytečného odkladu pokyn písemně, pokud o to Poskytovatel požádá. Klient rovněž bez zbytečného odkladu udělí Poskytovateli písemnou plnou moc, a to včetně substitučního oprávnění Poskytovatele, je-li jí třeba k poskytování Služeb dle Smlouvy.
    6. Klient je povinen poskytovat Poskytovateli součinnost nezbytnou k plnění jeho povinností souvisejících s poskytováním Služeb, zejména povinností vyplývajících ze zákona č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu.
    7. Výstupy Služeb je Klient oprávněn využít výhradně k účelu vyplývajícímu ze Smlouvy. Klient je odpovědný za posouzení vhodnosti Služeb a jejich výstupů pro své účely a za jejich případné (ne)využití, nesprávnou implementaci, využití v rozporu s účelem vyplývajícím ze Smlouvy, jakož za i veškerá obchodní rozhodnutí přijatá v návaznosti na výstupy Služeb. Za plnění případných oznamovacích, registračních či jiných povinností vůči orgánům veřejné moci vždy odpovídá Klient sám, nestanoví-li Smlouva výslovně jinak.
    8. Výstupy Služeb jsou určeny pouze ve prospěch Klienta, případně třetích osob výslovně uvedených ve Smlouvě (např. osob ovládajících či ovládaných Klientem), přičemž jiné osoby nejsou oprávněny na výstupy Služeb spoléhat a Poskytovatel vůči nim nenese v souvislosti s poskytnutými Službami jakoukoli odpovědnost. Klient není oprávněn poskytnout výstupy Služeb za účelem spoléhání na ně dalším třetím osobám. Pro vyloučení pochybností se uvádí, že to nezahrnuje např. zpřístupnění výstupů Služeb orgánu veřejné moci v souladu s jejich účelem vyplývajícím ze Smlouvy či jejich zpřístupnění v rámci skupiny podniků pro účely řízení skupiny či vnitroskupinové kontroly.
    9. Jakékoli výstupy Služeb mohou být za splnění zákonných podmínek chráněny jako autorská díla. Poskytovatel Klientovi poskytuje nevýhradní licenci užít výstupy pouze k účelu vyplývajícímu ze Smlouvy. Klient není oprávněn licenci postoupit či poskytnout formou podlicence jakékoli třetí osobě bez písemného souhlasu Poskytovatele. Odměna za poskytnutí licence je zahrnuta v ceně Služeb.
    10. Klient je povinen oznamovat neprodleně Poskytovateli jakékoliv skutečnosti, které by mohly mít nepříznivý dopad na plnění Smlouvy či do majetkové sféry Poskytovatele. Klient je povinen Poskytovatele zejména neprodleně informovat o zahájení, průběhu a výsledku případné kontroly prováděné orgány veřejné moci, která je relevantní ke Službám poskytovaným na základě Smlouvy. Nestanoví-li Smlouva výslovně jinak, pak asistence Poskytovatele při kontrole není součástí sjednaných Služeb, ani když kontrola přímo souvisí s poskytnutými Službami, a je ji případně třeba sjednat zvlášť. Klient je dále povinen Poskytovatele neprodleně informovat o rozhodnutí o jeho úpadku, prohlášení konkursu na jeho majetek, povolení reorganizace, případně zahájení exekuce vůči jeho majetku.
  5. CENA SLUŽEB A PLATEBNÍ PODMÍNKY
    1. Cena Služeb, kterou je Klient povinen Poskytovateli za poskytnutí Služeb hradit, je zpravidla sjednána ve Smlouvě v paušální výši či odkazem na Ceník, který tvoří přílohu č. 2 těchto VOP (dále jen „Ceník“). Není-li ve Smlouvě sjednána cena Služeb v paušální výši nebo jinak, má Poskytovatel za poskytnutí Služeb Klientovi nárok na zaplacení ceny stanovené dle Ceníku, a to podle času stráveného poskytováním Služeb Klientovi či dle počtu realizovaných položek Služeb definovaných v Ceníku. Bez ohledu na ujednání o ceně Služeb je Poskytovatel oprávněn Klientovi účtovat přirážky za případnou vyšší pracnost poskytovaných Služeb specifikované v Ceníku, tj. přirážky za zpracování listinných dokladů a manuální vystavování faktur, přičemž jejich celková výše se stanovuje na základě Ceníku obdobně jako cena Služeb.
    2. Cena sjednaná ve Smlouvě v paušální výši vychází z předpokladů sdělených Poskytovateli Klientem v rámci jednání o Smlouvě. Změní-li se tyto předpoklady, nebo se ukáže, že informace sdělené Poskytovateli Klientem nebyly pravdivé, pak má Poskytovatel vůči Klientovi právo na obnovení jednání o Smlouvě a uzavření odpovídajícího dodatku, jakož i případně právo Smlouvu vypovědět bez výpovědní doby.
    3. Ceny Služeb sjednané v paušální výši za kalendářní měsíc se hradí za každý započatý kalendářní měsíc. V případě, že tedy poskytování takových Služeb bude zahájeno nebo ukončeno v průběhu kalendářního měsíce, je Klient povinen uhradit Poskytovateli cenu Služeb za celý kalendářní měsíc.
    4. V případě, že se v průběhu poskytování Služeb Poskytovatelem ukáže, že časový či množstevní rozsah Služeb sjednaný Smlouvou je nedostačující pro dosažení účelu Smlouvy, je Poskytovatel oprávněn poskytnout Klientovi vícepráce s cenou stanovenou dle Ceníku, a to do výše odpovídající až 10 % sjednané ceny Služeb (v případě pravidelných Služeb, jejichž cena je sjednána v paušální výši za kalendářní měsíc, do výše odpovídající až 10 % z měsíční ceny Služeb), bez nutnosti schválení Klientem. Nad rámec tohoto limitu je Poskytovatel povinen požádat Klienta o schválení víceprací. Za poskytnuté vícepráce má Poskytovatel nárok na cenu Služeb stanovenou dle Ceníku.
    5. V případě ceny Služeb stanovené v závislosti na čase stráveném Poskytovatelem poskytováním Služeb Klientovi, se do celkové ceny Služeb započítává každá započatá čtvrthodina poskytování Služeb. Poskytovatel v takovém případě vede výkazy času stráveného poskytováním Služeb, které na požádání Klientovi zpřístupní. Pro vyloučení pochybností se uvádí, že podmínkou vzniku nároku Poskytovatele na zaplacení ceny Služeb stanovené podle času stráveného poskytováním Služeb, resp. podmínkou její fakturace Poskytovatelem, není schválení předmětných výkazů Klientem.
    6. Strany se mohou dohodnout na expresním poskytnutí Služeb, a to za přirážku nad rámec ceny Služeb odpovídající 100 % ceny příslušných Služeb dle Ceníku, přičemž výše přirážky bude Klientovi Poskytovatelem předem přesně vyčíslena.
    7. Fakturu (daňový doklad) na pravidelné Služby, jejichž cena je sjednána v paušální výši za kalendářní měsíc, Poskytovatel vystavuje vždy do 20. dne daného kalendářního měsíce, ve kterém jsou Služby poskytovány. V případě ostatních pravidelných služeb pak Poskytovatel fakturu vystavuje poslední den kalendářního měsíce jako zúčtovacího období, případně po jeho skončení. Faktury týkající se jednorázových Služeb je Poskytovatel oprávněn vystavovat kdykoliv v průběhu poskytování Služeb, a to ohledně již poskytnuté části Služeb. Poskytovatel je oprávněn zasílat faktury (daňové doklady) elektronicky, s čímž Klient výslovně souhlasí. Nestanoví-li Smlouva jinak, faktury Poskytovatele jsou splatné do 14 dnů od vystavení.
    8. Pokud je cena pravidelných Služeb sjednána v paušální výši za kalendářní měsíc, pak se má za to, že zahrnuje veškeré náklady na poskytování příslušných Služeb Poskytovatelem, přičemž Poskytovatel tak nemá právo na jejich náhradu, nedohodnou-li se smluvní strany v daném případě jinak. V ostatních případech má Poskytovatel vedle úhrady ceny Služeb právo na náhradu nákladů účelně vynaložených na poskytování Služeb (zejm. cestovní náklady, zboží a služby v souvislosti s poskytováním Služeb). Poskytovatel je oprávněn dle svého uvážení vynaložit na poskytování Služeb náklady v obvyklé výši. O nákladech přesahujících obvyklou výši bude Poskytovatel neprodleně informovat Klienta. Klient bere na vědomí, že veškeré odhady nákladů ze strany Poskytovatele jsou pouze orientační a že skutečná výše nákladů se oproti odhadu může lišit.
    9. V případě jednorázových Služeb je Poskytovatel kdykoli oprávněn žádat po Klientovi složení zálohy až do výše celkové paušální ceny Služeb, resp. Poskytovatelem odhadované ceny (v případě ceny Služeb sjednané odkazem na Ceník), a předpokládaných nákladů. V případě pravidelných Služeb je Poskytovatel oprávněn žádat po Klientovi složení zálohy na dvě zúčtovací období dopředu, a to až do výše paušální ceny Služeb za tato období, resp. Poskytovatelem odhadované ceny Služeb za tato období (v případě ceny Služeb sjednané odkazem na Ceník), a předpokládaných nákladů za tato období. Jakékoliv odhady ceny Služeb sdělené Poskytovatelem jsou nezávazné.
    10. Při prodlení Klienta s placením ceny Služeb je Poskytovatel oprávněn požadovat po Klientovi úrok z prodlení v zákonné výši, a to za každý započatý den prodlení.
    11. Je-li Klient, i přes písemnou výzvu Poskytovatele, v prodlení s úhradou ceny Služeb, jejího příslušenství, zálohy na úhradu ceny Služeb, případně jiné splatné pohledávky Poskytovatele, je Poskytovatel oprávněn vyčkat s poskytováním Služeb či pozastavit jejich poskytování, dokud Klient nesjedná nápravu. Poskytovatel v takovém případě neodpovídá Klientovi za případnou újmu tím způsobenou.
    12. V případě Smlouvy trvající déle než 1 rok je Poskytovatel oprávněn každoročně zvýšit veškeré ceny Služeb (včetně sazeb pro výpočet ceny Služeb) sjednané ve Smlouvě až o roční míru inflace vyjádřenou přírůstkem průměrného ročního indexu spotřebitelských cen (CPI) za uplynulý kalendářní rok, vyhlášenou Českým statistickým úřadem. Toto zvýšení cen Služeb Poskytovatele nabývá účinnosti od kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němž Poskytovatel Klientovi zvýšení cen na základě této inflační doložky Klientovi oznámí.
    13. Poskytovatel je oprávněn každoročně zvýšit ceny Služeb (sazby) uváděné v Ceníku až o roční míru inflace vyjádřenou přírůstkem průměrného ročního indexu spotřebitelských cen (CPI) za uplynulý kalendářní rok, vyhlášenou Českým statistickým úřadem. Toto zvýšení nabývá účinnosti od kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němž Poskytovatel zveřejní nový aktualizovaný Ceník. Zvýšení cen Služeb uváděných v Ceníku o míru inflace dle tohoto ustanovení se nepovažuje za změnu Ceníku ve smyslu čl. 10.7. a nezakládá tak právo Klienta k výpovědi Smlouvy.
  6. ODPOVĚDNOST
    1. Poskytovatel odpovídá Klientovi pouze za skutečnou majetkovou újmu (škodu) vzniklou následkem porušení povinností Poskytovatele při poskytování Služeb, nikoliv za ušlý zisk. K náhradě nemajetkové újmy je Poskytovatel povinen jen stanoví-li to donucující ustanovení zákona. 
    2. Poskytovatel se odpovědnosti za škodu zprostí tehdy, pokud se prokáže, že škodě nemohl zabránit ani při vynaložení veškerého úsilí, které na něm lze požadovat. Dále se Poskytovatel zprostí odpovědnosti za škodu prokáže-li, že mu ve splnění povinnosti ze smlouvy dočasně nebo trvale zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli (tj. vyšší moc – např. válka, pandemie, přírodní katastrofa apod.).
    3. Poskytovatel neodpovídá za jakoukoliv újmu, která vznikla v souvislosti s poskytnutím nesprávných, neúplných, nepravdivých či zavádějících informací Klientem nebo s jakýmkoli jiným porušením povinností Klienta, včetně prodlení s plněním povinnosti či neumožněním Poskytovateli, aby se pokusil vzniku újmy zabránit, popř. aby se proti povinnosti náhrady újmy účinně bránil. Poskytovatel též neodpovídá za jakoukoliv újmu, která vznikla z technických důvodů mimo kontrolu Poskytovatele, zejména pak z důvodu nedostupnosti či nefunkčnosti sítí elektronických komunikací, anebo softwarových služeb či nástrojů třetích stran, využívaných smluvními stranami v souvislosti s poskytováním Služeb.
    4. Povinnost Poskytovatele k náhradě újmy vzniklé v souvislosti s poskytováním Služeb se omezuje maximální výší odpovídající dvojnásobku Klientem celkově zaplacené ceny Služeb v případě jednorázového poskytnutí Služeb, anebo, v případě poskytování pravidelných Služeb, odpovídající dvanáctinásobku průměrné měsíční ceny zaplacené Klientem za pravidelné Služby v období trvání této Smlouvy před vznikem újmy. Tato limitace povinnosti Poskytovatele k náhradě újmy se nevztahuje na újmu způsobenou na přirozených právech Klienta a na újmu způsobenou Poskytovatelem úmyslně nebo z hrubé nedbalosti.
    5. Promlčecí lhůta k uplatnění jakýchkoliv nároků Klienta na náhradu újmy vůči Poskytovateli v souvislosti s poskytnutím Služeb činí 1 rok ode dne, kdy právo mohlo být uplatněno poprvé.
    6. Pokud se Klient dozví o skutečnosti, na jejímž základě by Poskytovateli mohla vzniknout povinnost k náhradě újmy dle Smlouvy, je povinen neprodleně uvědomit Poskytovatele a poskytnout mu veškerou nezbytnou součinnost potřebnou k obraně a ochraně práv Poskytovatele.
    7. Poskytovatel má řádně uzavřené povinné pojištění odpovědnosti za škodu, která by mohla vzniknout v souvislosti s výkonem daňového poradenství, jakož i pojištění odpovědnosti za škodu, která by mohla vzniknout v souvislosti s vedením účetnictví, a to s limity pojistného plnění 20.000.000 Kč.
    8. Pokud třetí osoba uplatní vůči Poskytovateli nárok na náhradu újmy či jakýkoli jiný nárok, který vznikl v důsledku porušení Smlouvy či právních předpisů Klientem, je Klient povinen na výzvu Poskytovatele takový nárok bez zbytečného odkladu převzít a uspokojit, popř. nahradit Poskytovateli škodu vzniklou uspokojením nároku.
  7. POVINNOST MLČENLIVOSTI
    1. Klient i Poskytovatel se zavazují udržovat mlčenlivost o obsahu Smlouvy a o všech neveřejných skutečnostech týkajících se druhé smluvní strany, o nichž se dozvěděli při sjednávání a plnění Smlouvy, zejména těch s povahou obchodního tajemství, o skutečnostech výslovně označených druhou smluvní stranou za důvěrné, jakož i o všech skutečnostech, které jsou způsobilé poškodit dobré jméno druhé smluvní strany nebo jí způsobit újmu (dále jen „důvěrné informace„).
    2. Povinnost mlčenlivosti dle čl. 7.1. se ve vztahu k důvěrným informacím neuplatní v případě:
      1. zproštění mlčenlivosti písemným prohlášením druhé smluvní strany;
      2. zpřístupnění důvěrných informací v nezbytném rozsahu třetí osobě či orgánu veřejné moci za účelem plnění povinností smluvní strany vyplývajících z právních předpisů (např. svědecká povinnost) či Smlouvy (zejména poskytování Služeb);
      3. zpřístupnění důvěrných informací osobám ovládajícím či ovládaným vázaným smluvně či ze zákona povinností mlčenlivosti alespoň v obdobném rozsahu jako ze Smlouvy;
      4. zpřístupnění důvěrných informací v nezbytném rozsahu třetí osobě či orgánu veřejné moci za účelem ochrany oprávněných zájmů smluvní strany (např. zpřístupnění pojišťovně za účelem řešení pojistné události týkající se Služeb); nebo;
      5. že důvěrné informace smluvní strana prokazatelně získala či získá nezávisle na druhé smluvní straně (mj. díky jejich zveřejnění či nezávislému vyvinutí), a to bez porušení této Smlouvy, případně závazku mlčenlivosti třetí osoby vůči druhé smluvní straně; 
    3. Povinnost mlčenlivosti dle čl. 7.1. trvá po dobu trvání Smlouvy a přežívá ještě 2 roky po jejím skončení a zavazuje i právní nástupce smluvních stran.
    4. Smluvní povinností mlčenlivosti dle tohoto čl. 7 není dotčena případná zákonná povinnost mlčenlivosti Poskytovatele vztahující se k poskytování některých Služeb. V případě, že Poskytovatel poskytuje Klientovi Služby, k nimž se váže zákonná povinnost mlčenlivosti, zprošťuje Klient Poskytovatele a jím zapojené poradce v nutném rozsahu této povinnosti mlčenlivosti vzájemně mezi sebou, a to za účelem sdílení nezbytných informací k plnění Smlouvy, resp. poskytování Služeb, a dále pak vůči pojišťovně, soudu, orgánům Komory daňových poradců ČR, právním zástupcům a dalším zúčastněným osobám, a to za účelem případného řízení o náhradě škody plynoucí z poskytování Služeb, včetně řešení pojistné události.
    5. Klient souhlasí, aby jej Poskytovatel veřejně uváděl jako svoji referenci. Klient též souhlasí, že Poskytovatel je oprávněn využívat informace týkající se Klienta k vytváření souhrnných (agregovaných) statistik či analýz neidentifikujících Klienta, které je oprávněn zpřístupňovat třetím stranám.
  8. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
    1. Poskytovatel se zavazuje zpracovávat jakékoli osobní údaje Klienta, který je fyzickou osobou, případně zástupců stran a kontaktních osob, v souladu s právními předpisy.
    2. Pokud Klient poskytne Poskytovateli jakékoli informace či podklady, které obsahují osobní údaje jakékoli fyzické osoby, zaručuje, že byl oprávněn Poskytovateli takové údaje předat a že daný subjekt údajů o tom byl transparentně Klientem informován. Klient je povinen příslušným fyzickým osobám, jejichž údaje má Poskytovatel zpracovávat v souvislosti s poskytováním Služeb Klientovi, poskytnout informaci o zásadách zpracování osobních údajů Poskytovatele dostupných na webu https://dype.cz/gdpr/.
    3. Osobní údaje Klienta, který je fyzickou osobou, uvedené v této Smlouvě (tj. identifikační a kontaktní údaje) jsou Poskytovatelem jako správcem zpracovávány jako nezbytné k plnění Smlouvy. Osobní údaje zástupců a kontaktních osob uvedené v této Smlouvě (tj. identifikační a kontaktní údaje) jsou Poskytovatelem jako správcem zpracovávány na základě oprávněných zájmů Poskytovatele na plnění Smlouvy a efektivní komunikaci stran. Podrobnosti jsou uvedeny v zásadách zpracování osobních údajů Poskytovatele dostupných na webu https://dype.cz/gdpr/.
    4. V případě, že Poskytovatel v rámci poskytování Služeb zpracovává osobní údaje pro Klienta v pozici zpracovatele, uplatní se na toto zpracování ujednání o zpracování osobních údajů, jehož obsah je přílohou č. 3 těchto VOP, které tak je nedílnou součástí příslušné Smlouvy (dále jen „Ujednání“).
  9. TRVÁNÍ A UKONČENÍ SMLOUVY
    1. Pokud Smlouva výslovně neupravuje dobu svého trvání, pak je v případě sjednání pravidelných Služeb uzavřena na dobu neurčitou, resp. v případě sjednání jednorázových Služeb na dobu do svého splnění. 
    2. Je-li Smlouva uzavřena na dobu neurčitou či na dobu určitou delší než 1 rok, může kterákoli ze smluvních stran Smlouvu vypovědět písemnou výpovědí doručenou druhé smluvní straně. Výpovědní doba činí 2 měsíce a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němž byla výpověď doručena druhé smluvní straně.
    3. Strany jsou oprávněny odstoupit od Smlouvy pro její podstatné porušení druhou smluvní stranou.
    4. Poskytovatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy, pokud dojde k narušení důvěry mezi ním a Klientem, Klient neposkytuje Poskytovateli potřebnou součinnost, proti Klientovi je zahájeno insolvenční řízení nebo vstoupí do likvidace, Klient je v prodlení s úhradou ceny Služeb, případně pokud Klient nesloží Poskytovateli zálohu na úhradu ceny Služeb. Za narušení důvěry se považuje zejména, pokud Klient poskytuje Poskytovateli zkreslené nebo nepravdivé údaje, je v prodlení s plněním své povinnosti z této Smlouvy, trvá na pokynu, jehož splněním by Poskytovatel porušil závazný právní předpis, případně pokud existuje důvodné podezření na protiprávní jednání Klienta.
    5. Odstoupení od Smlouvy je účinné okamžikem doručení druhé smluvní straně a působí s účinky do budoucna.
    6. Při skončení Smlouvy z jakéhokoli důvodu Klient uhradí Poskytovateli cenu za veškeré poskytnuté Služby a vyrovná náklady vzniklé až do okamžiku skončení této Smlouvy. V případě, že Poskytovatel bude na základě aplikovatelných právních předpisů povinen po skončení Smlouvy učinit neodkladné úkony pro ochranu práv Klienta či pro zabránění vzniku újmy Klientovi, pak mu za jejich provedení náleží odměna určená v souladu s Ceníkem a náhrada účelně vynaložených nákladů. 
  10. SPOLEČNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
    1. Smluvní strany si sdělí své kontaktní osoby, které jsou je oprávněny zastupovat při plnění Smlouvy. Každá ze smluvních stran nese odpovědnost za jednání učiněné svou kontaktní osobou. Klient souhlasí, aby komunikace při plnění Smlouvy probíhala elektronicky, zejména prostřednictvím e-mailu či zvoleného projektového nástroje.
    2. Jakékoliv provozní dokumenty vytvořené stranami v průběhu poskytování Služeb a týkající se způsobu jejich poskytování, zejména tzv. „Modus operandi“ (popis provozních detailů týkajících se poskytovaných Služeb, který Poskytovatel zpřístupní Klientovi v elektronické podobě), nemají smluvní povahu, tj. nejsou Smlouvou ani její součástí, a nejsou tak pro smluvní strany závazné.
    3. Smlouva je smlouvou o poskytování služeb uzavíranou dle ustanovení § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, nikoliv smlouvou o dílo. Přednostně se mají případně podpůrně uplatnit ustanovení o příkazu dle § 2430 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Na smluvní vztah založený Smlouvou se vylučuje uplatnění obchodních zvyklostí.
    4. Ustanovení těchto VOP tvoří nedílnou součást Smlouvy, a to i v případě, že Smlouva nebyla v rozporu s těmito VOP uzavřena písemně. Pokud Smlouva uzavřená mezi Poskytovatelem a Klientem obsahuje ujednání, které je v rozporu s těmito VOP, pak má přednost ujednání obsažené ve Smlouvě.
    5. Smlouvu lze měnit pouze dohodou smluvních stran v písemné formě.
    6. Znění těchto VOP může Poskytovatel kdykoliv v libovolném rozsahu měnit či doplňovat. Tím nejsou dotčeny práva a povinnosti vzniklé ze Smluv uzavřených po dobu účinnosti předchozího znění VOP, s výjimkou změn podle čl. 10.7.
    7. Poskytovatel může též tyto VOP v přiměřeném rozsahu jednostranně změnit i ve vztahu k již existujícím Smlouvám uzavřeným na dobu neurčitou či na dobu určitou delší než 1 rok, přičemž za přiměřené změny se považují zejména opravy nesprávností, změny související se změnami nabízených Služeb, změny Ceníku, změny Ujednání o zpracování osobních údajů, jakékoliv změny ve prospěch Klienta, jakož i změny vynucené změnou právních předpisů či jejich výkladu. Na změnu VOP Poskytovatel v takovém případě upozorní alespoň 30 dnů před její účinností, a to zveřejněním nového znění VOP a zasláním upozornění na nové znění VOP na kontaktní e-mailovou adresu Klienta uvedenou ve Smlouvě. Jednostranné změny VOP má Klient právo odmítnout a z tohoto důvodu nejpozději do 15 dnů od oznámení změn ze strany Poskytovatele vypovědět Smlouvu. Výpovědní doba bude činit 15 dnů a začíná běžet dnem, kdy byla doručena Provozovateli. Pokud Smlouvu Klient v předmětné lhůtě nevypoví, má se za to, že změny VOP přijímá a nové znění VOP se tak stane její součástí.
    8. Pokud by se kterékoliv ustanovení Smlouvy či VOP ukázalo být neplatným nebo nevynutitelným nebo se jím po uzavření Smlouvy stalo, pak tato skutečnost nepůsobí neplatnost ani nevynutitelnost ostatních ustanovení Smlouvy či VOP. Smluvní strany se zavazují takové neplatné či nevynutitelné ustanovení nahradit platným a vynutitelným ustanovením, které je svým obsahem nejbližší účelu jejího neplatného či nevynutitelného ustanovení.
    9. Smlouva zavazuje rovněž právní nástupce Klienta.
    10. Klient není oprávněn postoupit či převést svá práva a povinnosti ze Smlouvy třetí osobě. Klient souhlasí, že veškerá práva a povinnosti Poskytovatele ze Smlouvy mohou být Poskytovatelem bez dalšího postoupeny třetí osobě, pokud to nepovede ke zhoršení postavení Klienta. V případě, že Služby mají být v souladu se Smlouvou poskytovány Poskytovatelem ve prospěch třetí osoby, pak je podmínkou jejího práva na plnění včasné poskytnutí veškeré nezbytné součinnosti Poskytovateli. Povinnosti Klienta ze Smlouvy, s výjimkou povinnosti hradit Poskytovateli cenu Služeb, platí pro danou třetí osobu přiměřeně, přičemž Klient se zavazuje zajistit jejich plnění touto osobou a odpovídá za případnou újmu způsobenou jejich neplněním. Cenu Služeb poskytovaných dle Smlouvy ve prospěch třetí osoby hradí v celém rozsahu Klient.
    11. Vztahy vyplývající ze Smlouvy se řídí právním řádem České republiky, zejména příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. Spory vzniklé ze Smlouvy nebo v souvislosti s ní budou řešeny v pravomoci soudů České republiky, přičemž místně příslušným bude obecný soud Poskytovatele.
    12. Tyto VOP jsou sepsány v českém jazyce, v němž se také uzavírá Smlouva. V případě vyhotovení překladu těchto VOP do jiného jazyka platí, že závazným zněním je české znění VOP, které je v případě rozporů mezi jazykovými verzemi rozhodující.
    13. Nedílnou součást těchto VOP tvoří následující přílohy:
      1. Příloha č. 1 – Vymezení některých Služeb a lhůty pro předávání podkladů
      2. Příloha č. 2 – Ceník
      3. Příloha č. 3 – Ujednání o ochraně osobních údajů

Účinné od 1. 1. 2024

Reklamační řád obchodní společnosti

Dype s.r.o.

se sídlem Dype s.r.o., Pernerova 676/51​, Karlín, 186 00 Praha 8

IČ: 050 83 401

zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze , spisová značka C 258098 (dále také jako “Společnost”)

vydaný k obchodní podmínkám

 

 

  • ROZSAH PLATNOSTI

 

    1. Reklamační řad se vztahuje na všechny závazkové, kvasi-závazkové, jakož i odpovědnostní vztahy, které vyplývají ze smluv poskytovaných Společností jiným subjektům.

 

 

  • PODMÍNKY REKLAMACE

 

    1. Povinnosti poskytovatele služby
      1. Společnost poskytuje služby v předepsané a schválené jakosti, v zákonných termínech a za sjednané ceny.  Poskytovatel služby se nesmí při poskytování služeb odchýlit od platných zákonů a předpisů. Odběratel, poskytuje-li řádnou součinnost dle uzavřené smlouvy, musí dostávat služby v souladu s platnou smlouvou a legislativou, v zákonných či sjednaných termínech, přičemž nesmí být klamán. Vyúčtování poskytnutých služeb musí probíhat podle platného ceníku, potažmo podle smluvního ujednání.
    2. Uplatňování reklamace
      1. Odběratel může podat reklamaci při porušení povinností vyplývajících z bodu 2 tohoto reklamačního řádu jedním z následujících způsobů:
        1. poštou na adresu: Dype s.r.o., Pernerova 676/51​, Karlín, 186 00 Praha 8
        2. datovou schránkou ID: iswvsh8
        3. e-mailem na adresu: info@dype.cz
        4. osobně do protokolu u pověřeného zaměstnance.
      2. Reklamace musí obsahovat jednoznačnou a přesnou identifikaci stěžovatele vč. aktuálních kontaktů a adresy, kam mu bude odpověď zaslána a přesný popis reklamace. V případě reklamace ceny lze reklamaci uplatnit do data splatnosti faktury, u reklamace produktu lze tento reklamovat do jednoho měsíce od jeho převzetí.
      3. Odběratel není oprávněn uplatňovat práva z vadného plnění / odpovědnosti za škodu / způsobem odlišným od postupu stanoveného v tomto reklamačním řádu. Odlišná zákonná ustanovení se v tomto případě neaplikují.

 

    1. Postup při vyřizování reklamace
      1. Pracovník, který reklamaci přebírá, zkontroluje její obsah, je-li to možné zajistí její upřesnění a doplnění tak, aby bylo jednoznačně zřetelné, kdo reklamaci podává a čeho se týká. Vyspecifikuje přesně dokumenty, které se k reklamaci váží. K reklamaci, pokud je podávána dle bodu 2.2.1 přiloží formulář „protokolu“ Reklamačního řádu, do kterého napíše  pořadové číslo reklamace, datum převzetí reklamace a následně zapíše reklamaci do reklamační knihy. Takto připravený dokument neprodleně postoupí k vyřízení pracovníkovi, jehož práce je reklamována, k odbornému vyjádření.
      2. Příslušný pracovník předá reklamaci se svým vyjádřením  k posouzení a zpracování odpovědi jednateli Společnosti nejpozději do tří pracovních dnů od obdržení reklamace, který zajistí ve lhůtě  deseti pracovních dnů po přijetí reklamace od stěžovatele odeslání odpovědi.
      3. Jednatel při odeslání odpovědi zajistí doplnění údajů do reklamační knihy.
      4. Vyžádá-li si řešení reklamace delší čas než deset pracovních dní, obdrží stěžovatel velhůtě 10 pracovních dnů vyrozumění s uvedením termínu, ve kterém bude reklamace vyřízena.

 

 

  • SPOLEČNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

 

    1. Změny a doplňky reklamačního řádu  vydává jednatel Společnosti.
    2. V případě uplatnění reklamace může klient stěžovatel nahlédnout do reklamačního řádu na webových stránkách Společnosti, nebo v tištěné podobě v kancelářích Společnosti.
    3. Reklamační řád vč. reklamační knihy a protokolů je uložen v obchodních prostorách Společnosti přístupný všem zaměstnancům.

 

V Praze dne 1. 1. 2018, Dype s.r.o.