Kontaktní formulář
* Povinné pole


Růst e-shopu bez chaosu: 5 tipů, jak zvládnout účetnictví v e-commerce
Firmě se daří, objednávek přibývá a vaše značka se dostává do povědomí. Zároveň se ale zvyšuje množství faktur, potřeba lépe monitorovat sklad a ohlídat si veškeré daňové povinnosti. Správné vedení účetnictví je nejen nutností, ale také zásadním krokem k růstu vašeho podnikání. Pokud ho podceníte , může to vést k finančním ztrátám nebo nenaplnění zákonných povinností. Pojďme se tedy společně podívat, na co by si e-commerce hráči měli dát pozor, jaké nástroje jim pomůžou a jakou roli v tom hraje automatizace.
Segment e-commerce čelí specifickým výzvám. Kvůli digitální povaze prodeje, každodennímu velkému množství transakcí a rozmanitým platebním metodám (včetně různých měn) je důležité mít vhodný účetní systém. Správné propojení skladových zásob, účetnictví a automatizace procesů hraje klíčovou roli v udržení přehledu o cash flow i plnění daňových povinností. V DYPE doporučujeme vedení účetnictví v softwarech ABRA Flexi, XERO nebo Odoo.
Jak na to? Zde je 5 klíčových oblasti, na které byste se měli zaměřit:
1. Automatizace účetnictví s napojením na e-shop
Automatizace účetnictví je základem pro efektivní řízení e-shopu. Napojení na e-shopové platformy, jako jsou Shoptet nebo Shopify, umožňuje automatické zaznamenávání každé transakce. Díky tomu lze minimalizovat chyby, sledovat DPH, slevy a další parametry v reálném čase. Například náš konektor mezi ABRA Flexi a Shopify přináší efektivní řešení, které vám ušetří čas a námahu.
2. Evidence zásob
Důsledná správa skladových zásob je klíčem k provozní efektivitě. Nastavení správné metody oceňování (např. FIFO nebo vážený průměr) má přímý dopad nejen na ziskovost, ale i daňové povinnosti. Monitoring skladových položek zase pomáhá minimalizovat ztráty, vyhnout se přebytkům a efektivně řídit skladovou kapacitu. Přesná evidence je tak klíčová pro udržení provozní efektivity.
3. Daňová optimalizace a expanze do zahraničí
Se vstupem na nový trh přichází také další účetní a daňové regulace, na které je nutné se připravit a implementovat je. Je potřeba správně určit místo plnění OSS (One Stop Shop), které ovlivňuje, kde a jak bude daňová povinnost vyřízena. Při exportu nebo importu zboží mimo EU je také klíčové si dát pozor na celní předpisy a pravidla pro DPH. Doporučujeme shlédnout náš společný webinář s Shoptet, ve kterém se věnujeme konkrétním otázkám ohledně daní při expanzi na zahraniční trh.
4. Sledování nákladů
Správná evidence nákladů je základem pro dlouhodobou stabilitu. U e-commerce podniků je zásadní sledovat:.
- reklamní náklady (např. kampaně na Google a Facebooku)
- náklady na logistiku (doprava, skladování, balení)
- kurzové rozdíly, které vznikají při platbách v různých měnách
S efektivní správou mezinárodních transakcí vám pomůže náš partner Amnis, jehož řešení v DYPE propojujeme s ERP a účetními softwary pro maximální přehled.
5. Reporting
Pravidelný reporting je klíčový pro efektivní vedení účetnictví, protože poskytuje jasný přehled o cash flow, ziskovosti, skladech a nákladech, a tím pomáhá odhalit potenciální rizika včas. Naše DYPE automatizované reporty nad softwary ABRA Flexi, XERO nebo Odoo, vám umožní rychle reagovat na výkyvy a strategicky plánovat další kroky pro růst vašeho podniku.
Ačkoliv může být účetnictví v online prostředí náročné, využití správných nástrojů a postupů celý proces zjednodušuje a umožňuje se plnohodnotně zaměřit na rozvoj vašeho podnikání. Zajímá vás, jak spolupráce e-commerce podniku s DYPE funguje v praxi? Přečtěte si naši case study s FABINI, kterým jsme pomohli efektivně automatizovat procesy a ušetřit tak čas věnovaný manuální práci spojené s řízením financí.
Pokud máte jakékoliv dotazy, neváhejte se s námi spojit nebo si rovnou rezervujte konzultaci zdarma. Rádi s vámi probereme vaši situaci a najdeme řešení přímo pro vaše potřeby.
Přečtěte si dále
Ještě lepší reporting: DYPE spojuje síly s Byteca
Moderní účetnictví už dávno není jen o plnění zákonných povinností. Je to oblast, která je součástí strategického business plánování, a pro firmy tak představuje možnost růstu a ozvoje. Schopnost správného sběru a analýzy dat je v tomto klíčová. Abychom své reportingové služby posílili, navázali jsme spolupráci se společností Byteca, která se zaměřuje na datovou analýzu a PowerBI. Společně přinášíme kvalitní reporting všem progresivním společnostem, které usilují o udržitelný růst.
Dohody o provedení práce: přehled změn v roce 2024
Tápete ve změnách zákoníku práce? Nejvýraznější změny v roce 2024 se týkají dohod o provedení práce. Projděte si stručný přehled, na co si dát pozor a s čím vám rádi pomůžeme.
Transparentní půjčky na cokoliv nejen pro e-shopy. DYPE uzavřel partnerství s Lemonero
Jste startup či e-shop a potřebujete kapitál na rozvoj vašeho podnikání, značka: snadno a rychle? Lemonero je naším novým partnerem a jejich chytré financování součástí našich komplexních služeb, které v oblasti firemních financí poskytujeme našim klientům.