Tato webová stránka používá soubory cookies

Ano, i naše stránky používají soubory cookies. Některé z nich jsou pro provoz stránek nezbytné, o těch dalších se můžete rozhodnout sami. Díky povolení cookies Vám budeme moct zprostředkovat plný zážitek z využití našich služeb bez zbytečného klikání navíc. Více o zpracovávání osobních údajů prostřednictvím souborů cookies se dozvíte v naší Cookie Policy.

Nastavení Povolit vše

Podrobné nastavení

i
Tato webová stránka používá soubory cookies:
Respektujeme Vaše právo na soukromí, a proto se můžete rozhodnout, že některé soubory cookies nebudete akceptovat. Zde si můžete nastavit, které cookies si přeje ukládat a které nikoliv. Nastavení můžete kdykoliv změnit. Více o zpracovávání osobních údajů prostřednictvím souborů cookies se dozvíte v naší Cookie Policy.
i
Nutné (základní) cookies
vždy aktivní
Zajištění funkčnosti Internetových stránek: Vaše osobní údaje nám pomáhají, aby využívání Internetových stránek umožnilo základní funkce jako např. přístup k zabezpečeným sekcím Internetových stránek, navigace sekcí Internetových stránek, rychlé načtení obsahu sekcí Internetových stránek či ověření uživatele. Bez zpracování těchto údajů, které jsou pro tento účel nezbytné, nemohou Internetové stránky správně fungovat.
i
Statistické cookies
Statistika a analýza chování uživatele: Vaše osobní údaje jsou využity pro vytváření statistik, sledování a analýzu chování uživatele na Internetových stránkách. Na jejich základě mohou být vytvářeny anonymizované reporty.
i
Marketingové cookies
Oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi:Vaše osobní údaje jsou použity pro informování o službách společnosti Glenmark a jiných subjektů, odebíraní novinek, akcích atd. Některé osobní údaje mohou být použity i pro cílení výše uvedených sdělení. Vaše osobní údaje jsou v nezbytném rozsahu dále použity pro zajištění provázanosti Internetových stránek se sociálními sítěmi a možnost sdílení obsahu jejich prostřednictvím.
Uložit nastavení Odmítnout volitelné Povolit vše

Kontaktní formulář

Kliknutím na „ODESLAT“ souhlasíte s tím, že Vás budeme kontaktovat s obchodní nabídkou.

X

* Povinné pole

Oznámení o partnerství DYPE a Lemonero
Partnerství DYPE a Lemonero

Růst e-shopu bez chaosu: 5 tipů, jak zvládnout účetnictví v e-commerce

Firmě se daří, objednávek přibývá a vaše značka se dostává do povědomí. Zároveň se ale zvyšuje množství faktur, potřeba lépe monitorovat sklad a ohlídat si veškeré daňové povinnosti. Správné vedení účetnictví je nejen nutností, ale také zásadním krokem k růstu vašeho podnikání. Pokud ho podceníte , může to vést k finančním ztrátám nebo nenaplnění zákonných povinností. Pojďme se tedy společně podívat, na co by si e-commerce hráči měli dát pozor, jaké nástroje jim pomůžou a jakou roli v tom hraje automatizace.

Segment e-commerce čelí specifickým výzvám. Kvůli digitální povaze prodeje, každodennímu velkému množství transakcí a rozmanitým platebním metodám (včetně různých měn) je důležité mít vhodný účetní systém. Správné propojení skladových zásob, účetnictví a automatizace procesů hraje klíčovou roli v udržení přehledu o cash flow i plnění daňových povinností. V DYPE doporučujeme vedení účetnictví v softwarech ABRA Flexi, XERO nebo Odoo.

Jak na to? Zde je 5 klíčových oblasti, na které byste se měli zaměřit:

1. Automatizace účetnictví s napojením na e-shop

Automatizace účetnictví je základem pro efektivní řízení e-shopu. Napojení na e-shopové platformy, jako jsou Shoptet nebo Shopify, umožňuje automatické zaznamenávání každé transakce. Díky tomu lze minimalizovat chyby, sledovat DPH, slevy a další parametry v reálném čase. Například náš konektor mezi ABRA Flexi a Shopify přináší efektivní řešení, které vám ušetří čas a námahu.

2. Evidence zásob

Důsledná správa skladových zásob je klíčem k provozní efektivitě. Nastavení správné metody oceňování (např. FIFO nebo vážený průměr) má přímý dopad nejen na ziskovost, ale i daňové povinnosti. Monitoring skladových položek zase pomáhá minimalizovat ztráty, vyhnout se přebytkům a efektivně řídit skladovou kapacitu. Přesná evidence je tak klíčová pro udržení provozní efektivity.

3. Daňová optimalizace a expanze do zahraničí

Se vstupem na nový trh přichází také další účetní a daňové regulace, na které je nutné se připravit a implementovat je. Je potřeba správně určit místo plnění OSS (One Stop Shop), které ovlivňuje, kde a jak bude daňová povinnost vyřízena. Při exportu nebo importu zboží mimo EU je také klíčové si dát pozor na celní předpisy a pravidla pro DPH. Doporučujeme shlédnout náš společný webinář s Shoptet, ve kterém se věnujeme konkrétním otázkám ohledně daní při expanzi na zahraniční trh.

4. Sledování nákladů

Správná evidence nákladů je základem pro dlouhodobou stabilitu. U e-commerce podniků je zásadní sledovat:.

  • reklamní náklady (např. kampaně na Google a Facebooku)
  • náklady na logistiku (doprava, skladování, balení)
  • kurzové rozdíly, které vznikají při platbách v různých měnách

S efektivní správou mezinárodních transakcí vám pomůže náš partner Amnis, jehož řešení v DYPE propojujeme s ERP a účetními softwary pro maximální přehled.

5. Reporting

Pravidelný reporting je klíčový pro efektivní vedení účetnictví, protože poskytuje jasný přehled o cash flow, ziskovosti, skladech a nákladech, a tím pomáhá odhalit potenciální rizika včas. Naše DYPE automatizované reporty nad softwary ABRA Flexi, XERO nebo Odoo, vám umožní rychle reagovat na výkyvy a strategicky plánovat další kroky pro růst vašeho podniku.

Ačkoliv může být účetnictví v online prostředí náročné, využití správných nástrojů a postupů celý proces zjednodušuje a umožňuje se plnohodnotně zaměřit na rozvoj vašeho podnikání. Zajímá vás, jak spolupráce e-commerce podniku s DYPE funguje v praxi? Přečtěte si naši case study s FABINI, kterým jsme pomohli efektivně automatizovat procesy a ušetřit tak čas věnovaný manuální práci spojené s řízením financí.

Pokud máte jakékoliv dotazy, neváhejte se s námi spojit nebo si rovnou rezervujte konzultaci zdarma. Rádi s vámi probereme vaši situaci a najdeme řešení přímo pro vaše potřeby.

Přečtěte si dále

Ještě lepší reporting: DYPE spojuje síly s Byteca

Ještě lepší reporting: DYPE spojuje síly s Byteca

Moderní účetnictví už dávno není jen o plnění zákonných povinností. Je to oblast, která je součástí strategického business plánování, a pro firmy tak představuje možnost růstu a ozvoje. Schopnost správného sběru a analýzy dat je v tomto klíčová. Abychom své reportingové služby posílili, navázali jsme spolupráci se společností Byteca, která se zaměřuje na datovou analýzu a PowerBI. Společně přinášíme kvalitní reporting všem progresivním společnostem, které usilují o udržitelný růst.

číst více